Training Mindful Werken




Training Mindful Werken

Steeds meer bedrijven leren de kracht van mindfulness kennen. Mindfulness wordt onder andere ingezet voor mentale fitheid, verzuimpreventie, re-ïntegratie en het ontwikkelen van persoonlijk leiderschap. De training is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek naar stress en mindfulness, is inspirerend en concreet. Medewerkers leren door mindfulness met aandacht te werken, bewuste, frisse keuzes te maken en goed voor zichzelf te zorgen.


Mindful werken is een incompany training speciaal voor de ondernemende professionals. In dit unieke programma leer je door middel van aandachtstraining hoe je effectiever, meer met focus en ontspannen kunt werken. Je ontdekt praktische tools waarmee je het beste uit jezelf en je werk kunt halen.

Merk je dat je gejaagd bent, moe bent en stress ervaart? Lukt het je niet om je aandacht erbij te houden, altijd tijd te kort? Stel je hoge eisen aan jezelf en heb je het gevoel altijd alles half te moeten doen? Is de balans tussen werk/privé zoek? Kom je niet meer toe aan de dingen die je echt belangrijk vindt? Werkt je hoofd door als je thuis bent waardoor je je niet meer kunt ontspannen?

Werkwijze
In de training mindful werken gaan we 8 dagdelen samen aan de slag. Elke week behandelen we een nieuw mindful werken thema, reflecteer je op je eigen handelen en ontdek je praktische tools die je direct toe kunt passen om fris en helder te werken.

Tussen de trainingsdagen door oefen je zelf met mindfulnessoefeningen. Hierdoor ben je er vaker met je aandacht bij en wordt je steeds bewuster. Gemiddeld ben je hier per dag ongeveer 30 minuten mee bezig.

Deze training draagt niet alleen bij aan het reduceren van stress. Door het trainen van je aandacht ontstaat een stabiel en helder aandachtsvermogen. Je leert om uit je automatische reactiepatronen te stappen, open te kijken en te handelen. Door mindfulness werk je effectiever, benut je jouw onbenutte potentieel en ervaar je meer werkplezier.

Thema's mindful werken
Week 1 : Een frisse blik op routine
Week 2 : Kijken naar je reacties
Week 3 : Grenzen verkennen
Week 4 : Veerkracht ontwikkelen
Week 5 : Bewuster reageren
Week 6 : Je mindset veranderen
Week 7 : Stevigheid ontwikkelen
Week 8 : Mindfulness inbouwen in werk en leven

Mijn aanpak is nuchter, inspirerend, concreet en gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek naar stress en mindfulness.

Deze training wordt incompany gegeven. 



                    
      "Dear stress, let's break up!"


Powered by webXpress